wtorek, 14 sierpnia 2012

Lokalne atrakcje ....

Dzisiaj tak nietypowo ... ;)
Co roku u mnie na wsi odbywa się odpust a raczej częściej zwany rozpustem. 
Jest masa straganów z mydłem i powidłem, karuzele i takie tam cuda ;)
Któryś rok z kolei jest to powiązane z pokazami rycerskimi, jako że nasza miejscowość leży u stóp ruin starego zamku ...

Więc na straganach zakupiłyśmy z Marce słodkiego chlebka i obwarzanki ... hihihi i oscypek, choć to nie nasz regionalny wyrób ;)




  Byli sokolnicy.


i papiernicy - nie wiem czy tak to można nazwać ?


Ludzie odziani w dawne stroje ...
Stare  armaty i działa .


 Parada szlachty i rycerzy.
Można było wybić swoją monetę, popatrzeć na pracę kowala.
Pokazy trwały cały dzień.
Najwięcej atrakcji miały dzieci a w zasadzie mali chłopcy ...
My poszłyśmy wieczorem zobaczyć obronę zamku.
Więcej zdjęć tutaj .



Takie oto miałyśmy w niedzielę atrakcje lokalne ;)

***********

Z takimi klimatami nieodłącznie kojarzy mi się muzyka tego zespołu


Pozdrawiam Was mili moi .
Z życzeniami ciepła wszak lato się jeszcze nie skończyło ....



43 komentarze:

  1. Strasznie nam sie podoba sowi wisior na drugim zdjeciu. Na takich odpustach mozna znalezc ciekawe cudenka!
    Pozdrawiamy cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny jest, było jeszcze kilka ciekawych, Marce zakupiła taki ze starym aparatem ;)
    Pozdrawiam Was gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna impreza:P..........a chlebek jak na niego popatrzylam ,mialam ochote ugrysc kawalek............
    obrona zamku wyglada jak kadr z filmu,super:P.......pozdrawiam upalnie:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście jak z filmu, a i filmy u nas kręcą ...;)))
      Jak Ci dobrze, u nas zimno jak diabli brrrr
      Buziak :*

      Usuń
  4. lubię takie imprezy:) na pewno było cudownie :)pozdrawiam i miłego świętowania życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno ciekawie ...;)Wzajemnie Kochana miłego wolnego dnia :)

      Usuń
  5. Rozpust:D heheheheheh
    Oscypek! Mniam!
    Olgo impreza musiała być niezwykła.... a lato nadal trwa - uszy do góry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))
      z żurawinką palce lizać, wspomnienie lizać ...;)
      trwa kurcze tylko jakieś takie nietypowe ;) chyba jakieś skandynawskie z dalekiej północy ;)))

      Usuń
    2. Mmmmmmmmm
      aż ślinka cieknie!
      A jak lubisz żurawinę to polecam klopsiki z żurawiną z Ikeii - pychhhhha!
      Tylko przez te klopsiki mój Kamil daje się namówić na wypady do Ikeii.

      Usuń
  6. Klimatycznie..rozpust ważniejszy w końcu niż odpust...pamietam od dziecka wyznawałam tę zasadę:)))
    A ruiny zamku...i dziś u mnie na blogu troche zdjęć z tego miejsca...wspominkowo trochę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, no trzeba było coś przytargać ze straganu ;)
      Widziałam, fajna sesja, piękne zdjęcia, urokliwe okolice mamy, uwielbiam niedzielne spacery po okolicznych skałkach ...

      Usuń
  7. Oleńko, fajna rozrywka - taka historyczno - odpustowa. No i nauczyć się mozna np jak papier czerpać... :)
    Buziaki, Słońce! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę sprawnie im to wychodzi ... :)
      Ściskam :*

      Usuń
  8. Jakie klimaty tak Ci zazdroszczę i ta magia z papierem kiedyś miała okazję przypatrzeć się ich pracy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. ale mieliście atrakcje!!! wow - dzięki za muzyczkę ;)
    ja mam jeszcze saltarello - też mi się niezmiennie z tymi klimatami kojarzy jakoś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Saltarello idealnie pasuje, te ich dźwięki z takimi klimatami mocno związane ....
      Uściski :*

      Usuń
  10. Poznaję to miejsce, wygląda na to, że mieszkamy niedaleko siebie :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie...świetny klimat...w mojej okolicy brak takich atrakcji;(
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas od czasu do czasu jakieś atrakcje się zdarzają ;)))
      Ściskam :)

      Usuń
  12. Uwielbiam wiejskie odpusty!!!ten klimat, zapach chleba, korali i lizaki koguciki, wata cukrowa:))))))))
    U mnie za 2 tygodnie będzie:)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze czekałam niecierpliwie ;)
      Miłej zabawy za dwa tygodnie :)))

      Usuń
  13. Dzień atrakcji daleki od codzienności z tymi papiernikami i rycerzami:))) To musiała być niezła zabawa:))
    A te wszystkie kramiki odpustowe przypomniały mi dzieciństwo, kiedy to wracałam z takich z pozłacanym pierścieniem i piernikami, na których to predzej łamałam zęby niż gryzłam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zawsze trzeba było wrócić z pierścioneczkiem z odpustu - pozłacanym z kamyczkiem kolorowym ;)))

      Usuń
  14. Najpierw poczęstuję się wirtualnie chlebkiem ;) Potem posłucham odgłosu armat i na koniec poczerpię sobie papieru ;) Wspaniała impreza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Miło mi było Cię gościć :))
      Huk był naprawdę mocny, szczególnie kiedy stało się parę metrów od nich ;))))

      Usuń
  15. ale cudowne atrakcje lokalne :-) jak ja bym sie tam przeniosła na chwilę choć ;-) Moja babcia mieszkała całe życie na wsi.. oj jakie ja mam wspomnienia z tej cudownej, malutkiej, z jednym sklepem wsi..
    A u was te rycerskie klimaty.. cudowne to musi być!! Piękne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomnienia z dzieciństwa są bezcenne, szczególnie że była to jedyna atrakcja w roku i tyle dobrych rzeczy, których w tamtych czasach niestety nie było na co dzień .....
      Teraz to już inaczej się to odbiera, choć zawsze z sentymentem .... ;)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  16. o jaki swietny, inny post:))) super, uwielbiam obwarzanki i oscypki...;)
    swietna atmosfera i te stroje...
    Buziolki:)

    OdpowiedzUsuń
  17. A myśmy wybrali teatrzyk z Czerwonym Kapturkiem, niestety nie był fajny i nasza mała nie chciała go oglądać, a wybraliśmy go z myślą o niej, ale myślę, że w przyszłym roku pojedziemy podziwiać rycerskie turnieje :))).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że teatrzyk nie spełnił oczekiwań, polecam rycerskie turnieje ... :)))

      Usuń
  18. Fajne atrakcje i swietne zdjęcia:)) Smaka mi narobiłaś tym chlebkiem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu, ma wyjątkowy słodki smak ...;)

      Usuń
  19. uwielbiam takie jarmarki:) obwarzanki to to co kocham, więc nie dziwię się Twojemu zakupowi:) bardzo ładne zdjęcia! miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bez obwarzanków odpust się nie liczy ;) miłego wieczorku :)

      Usuń
  20. Witaj
    miałyście świetne niedzielne atrakcje.
    Ten zamek w tle wygląda bajecznie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie mieszkać z zamczyskiem w tle ;)))
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  21. Wow ! jestem pod wrażeniem ;) Genialnie jest :) Pozdrawiam, Monika.

    OdpowiedzUsuń

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Dziękuję za Twoje kilka skreślonych słów ♡

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...