niedziela, 9 września 2012

Niedzielna kawa ... ze starego młynka

Pogoda chyba posłuchała Waszych życzeń pod ostatnim postem, bo sobota i niedziela była cudownie słoneczna i ciepła ...
Niespieszna, z pyszną kawą ... można naładować baterie na nadchodzący tydzień.

Kawę uwielbiam :)
Najlepsza z dobrego ekspresu, ale na razie taki wydatek niestety nie jest możliwy ... 
Długo szukałam więc dobrego młynka i tak oto jakieś trzy tygodnie temu na targu staroci 
- trafił mi się taki oto stary, tu i ówdzie pęknięty, ale w pełni sprawny.
Kawę mieli wyśmienicie. Marce przywiozła pyszną kawę ze Starbucks'a oczywiście z ziarenkach. Zapach się unosi .... cudny...



Tak wyglądał przed ... 



Troszkę go oczyściłam i delikatnie pobieliłam woskiem, sama nie wiem czy dobrze w swej starej wersji wyglądał całkiem dobrze ...



a do kawy upiekłyśmy cynamonowe bułeczki - z dodatkiem sera i rodzynek - taka mała wariacja  ;)



***********
Muzycznie tylko taka piosenka mi tu dziś pasuje ...



Miłego, udanego tygodnia moi mili :)


48 komentarzy:

  1. Olga, piękny młynek upolowałaś i wiele pracy w niego włożyłaś, przy takich małych powierzchniach jest to trudne, ale efekt niesamowity i do tego jeszcze "na chodzie", ja też szukam jakiegoś dobrego sprzętu do mielenia kawy, bo jestem od niej uzależniona, obym miała tyle szczęścia co Ty:)

    pozdrawiam gorąco,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadł mi w oko taki podniszczony, niedoskonały, ale właśnie najważniejsze było to że działa i to wyśmienicie :)U Ciebie często jest okazja do wyłapania super staroci, na pewno coś upolujesz ;))
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  2. Młynek piękny, świetnie odnowiony!!! domyślam się, że nie było łatwo, ze względu na jego rozmiar!!!
    Kawusi nie pijam ale bułeczki wyglądaja przepysznie;))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Olga mam identyczny młynek :D ma już swoje lata ale dzielnie służy :D a bułeczki cudo :D muszą być przepyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super !! normalnie robię je z samym cynamonem, ale z serem i rodzynkami - paluszki lizać ;))

      Usuń
  4. Mlynek piekny, podoba mi sie teraz,
    ale w poprzedniej pierwotnej wersji tez mial swoj urok:)))
    Buziaki wieczorowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak myślę, widać było wpływ czasu ...
      Ściskam ciepło :*

      Usuń
  5. Świetna metamorfoza! Nam się bardziej podoba Twoja wersja :) Pozdrawiamy ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam róeniż tak młynek:) Ale w nim nie mieliłam:) Uroczy jest pobielony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Sprawdź może działa :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Zbieram mlynki... mam podobny, pamiatka, mozna powiedziec, po babci.. :) Mysle ze trzeba go odnowic. Twoj wyglada slicznie !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój jest pierwszy, może zacznę zbierać ;)))
      Pewnie to wciąga ...
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  8. Pobielony młynek ożył.
    uwielbiam zapach świezo zmielnej kawy.
    Miłych poranków przy kawie w nadchodzącym tygodniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeden z najpiękniejszych zapachów ...
      Wzajemnie miłych życzę :)

      Usuń
  9. MI się bardzo podoba metamorfoza młynka :-))

    OdpowiedzUsuń
  10. swiezo zmielona kawusia mniam zapach niesamowity a smak niepowtarzalny................ja ma podobny mlynek po babci,ale troche zaluje ,ze go pomalowalam farba na bialo,teraz mi sie nie podoba,stracil swoj urok...............ale Ty mialas super pomysl,mlynek wyglada swietnie!......wiesz co wyskocze chyba z lozka wyciagne mlynek babci i zrobie sobie kaweP.........a kawe w ziarenkach akurat mam bo kupilam do dekoracji haaaa
    buziaczki poranne zostawiam i zykam:P:****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można go jeszcze oczyścić ... i zrobić metamorfozę ;)
      Miłego wieczorku życzę, a jutro poranku przy kawusi :*

      Usuń
  11. a mnie sie podobają obie wersje :) muszę gdzieś takiego poszukać bo moja babcia też miala taki :)
    miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) warto przeszukać jakiś stryszek, czy piwniczkę ...
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. :)
    Dziwny zbieg okoliczności...wczoraj poznałem małzeństwo które produkuje młynki do kawy ;)
    W domu mamy takze zbiór różnych młynków...może czas by ujrzały światło dzienne. Zauważyłem przy okazji że niektóre z młynków sa juz postarzane jako nowe ;)
    Nie wiem czy zwróciłaś uwage jak są zbudowane te młynki. Żarna górne i dolne sa wykonane ze specjalnego stopu. Dzisiaj tylko w droższych modelach można spotkac tego typu rozwiązania. Tanie młynki to zarna z tworzywa sztucznego a za 20-30 zł mozna kupić pełnowartościowy stary młynek. Widzę też trend na młynki ścienne a i tu trzeba przyznać że nie ustepują swoją urodą młynkom tradycyjnym, ba, nawet są większe i bardziej ozdobne.

    Dobrego tygodnia
    Red

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście masz rację mechanizm jest z tego specjalnego stopu i na to zwróciłam uwagę przy zakupie ;)
      Mam w domu już taki jeden mało użyteczny, bo słabiutki środek miał ... ale ładnie wygląda to choć z tego plus ;)
      no właśnie ścienne większe, wyglądają super ...
      a z tym postarzaniem, rzeczywiście jest teraz mnóstwo nowych - starych rzeczy, ale to nie to samo co te rzeczywiście stare ;)
      Miłego wieczoru

      Usuń
  13. Oluś mimo, że kawy nie pijam to jej zapach uwielbiam.
    Już czuję unoszącą się woń tych bułeczek z kawą zmieloną w TAKIM młynku:) Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zapach się roznosi .... wysyłam na skrzydełkach do Ciebie specjalnie :*
      Uściski przesyłam też :))

      Usuń
  14. Młynek jest piękny:) Ładnie go przerobiłaś:) Kawa z ciasteczkami cynamonowymi , pycha:))))Olgo, jak ja lubię do Ciebie zaglądać:))))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana, zawsze Cię witam i goszczę z największą przyjemnością :)
      Buziaki :*

      Usuń
  15. Świeżo mielona kawa to jest zdecydowanie TO! I jeszcze z takiego młynka....

    OdpowiedzUsuń
  16. Uśmiechnęłam się na widok Twojego młynka, bo.... niedługo pokażę prawie taki sam!!!!
    O tak, świeżo mielona kawa to jest to! Właśnie taką piję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z niecierpliwością będę czekać na Twój młynek ... :)
      Miłej kawusi w każdy dzień :)

      Usuń
  17. Ale pysznie i aromatycznie dziś u Ciebie....:)))
    Pyszne śniadanie na dzień dobry!
    Młynek pobielony prezentuję się wspaniale delikatnie i staro. Fajnie, no:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie, że umiliłam Ci Kochana ten poniedziałkowy poranek ...
      Dziękuję, taki mój stary, szary ... ;)

      Usuń
  18. Mmm....taka kawa musi smakowac wyjątkowo:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny młynek pobielony! Właśnie mi uświadomiłaś że mam prawie identyczny jasno brązowy i chyba skorzystam z Twojego pomysłu na małą odnowę.
    Ja też uwielbiam dobrą kawę, jej zapach i smak:)
    pozdrowienia ślę,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystaj Kochana, to pobielanie wciąga jak nic ... ;)
      Pozdrawiam cieplutko i pysznej kawki życzę ...

      Usuń
  20. Mam prawie identyczny, dostałam niedawno od Teściowej :) I bardzo go lubię w kolorze oryginalnym :) Choć Twoja pobielona wersja też ma swój urok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Kochana - Twoja Teściowa skarby rozdaje ... :)
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  21. Bez kawy nie mogłabym żyć :) Mam dwa młynki na korbkę, 2 elektryczne i jeden w ekspresie... Twój jest piękny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Oluś mam to samo, ale tylu młynków nie ;)))
      Dopiero zaczynam zbieranie ;)

      Usuń
  22. Zbieram młynki ale wzsystkie stare czekają na odnowienie.po prostu nie mam koncepcji.Twoje pobielenie jest miłą odmianą.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem mi coś do głowy wpadnie ... ;)
      Czasem potrzebna jest odpowiednia chwila .... i zmiany gotowe ;)

      Usuń
  23. Jak mi tu kawą zapachniało ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Sama mam dwa takie młynki, jeszcze babcine. Bardzo je lubię.
    A my pijemy kawę z kawiarki, wydatek mniejszy a rezultat bardzo podobny ;)
    Buziaki
    K.

    OdpowiedzUsuń

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Dziękuję za Twoje kilka skreślonych słów ♡

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...